MMORPG

Wirtualny świat potrafi wciągnąć każdego, a w szczególności, jeśli poznamy się na mocy gier z gatunku MMORPG.
Dziś w tego typu rozgrywki zaangażowani są miliony graczy na całym świecie i jest pewien procent osób, oraz zachowań, które można określić, jako patologiczne. Przede wszystkim należy zauważyć, iż takie gry jak na przykład Metin 2, tibia, czy MU skupiają przede wszystkim młode jednostki, które są bardzo mocno podatne na wpływy. I to właśnie te wpływy sprawiają, że niekiedy młodzi ludzie potrafią zapomnieć o bożym świecie i tylko skupić się na graniu.

Czasem dochodzi do tak silnych skutków uzależnień od gier typu MMORPG, że osoby zapominają od zachowaniu higieny osobistej, lub stają się bardzo agresywne, gdy ktoś lub coś uniemożliwia im grę. Patologia uzależnień tego typu prowadzi niekiedy do dramatycznych wydarzeń, oraz tragedii, które najczęściej rozgrywają się w rodzinnym gronie.

Często mówi się, że ludzie pod wpływem tego typu gier dziwaczeją, przykładowo zmienia się ich język na tak zwanych wirtualny slang, oraz pewne cechy ulegają zdeformowaniu. Bardzo często ludzie, którzy za dużo spędzają przy tego typu rozrywkach stają się aspołeczni i bardzo trudno im się potem z tego wyleczyć.