Metin 2

Cała koncepcja gry i jej fabuła zrodziła się w głowach koreańskich twórców i była modyfikowana od 2002 roku, aż do jej wydania w roku 2005. Na początku zajmowała ona rynek azjatycki, głównie rodzimej Korei, oraz Chin, powoli jednak zaczęła się rozprzestrzeniać na tereny innych państw. Szerszy świat poznał grę Metin 2, bynajmniej w sposób oficjalny w roku, 2007 kiedy to zaczęła się ona ukazywać na terenie Unii Europejskiej, w tym w Polsce, oraz w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

To właśnie po prok. 2007 Metin 2 zdobył tak olbrzymią popularność wśród graczy i to w bardzo krótkim czasie. Cała opieka nad grą i społeczeństwem sieciowym od strony moderacji, a niekiedy i administracji opiera się na pracy wolontariuszy. Dzięki temu powstają liczne łatki i poprawki usprawniające grę albo na poziome ogólnym, lub też na konkretnej, wybranej przestrzeni narodowej, na przykład w kontekście tłumaczeń.

Ponieważ gra niejako sama ewoluuje można by rzec, iż jej twórcy tylko opłacają serwery i śpią na forsie, jednakże oni również intensywnie działają na przykład w kwestiach poprawienia bezpieczeństwa graczy, gdyż na przykład w świecie wirtualnym, a więc również i w grze Metin 2 dochodzi na przykład do kracie artefaktów i magicznych przedmiotów.